Monday 14 September 2015

6 Punca jeragat dan cara mengatasi serta pencegahan


ASSALAMUALAIKUM W.B.T



Selama ini, kita cuma perasan dan ambil berat jika jerawat tumbuh di muka. Kita kurang perhatian pada jeragat yang muncul di muka.

6 PUNCA JERAGAT MUNCUL DI MUKA YANG WAJIB ANDA TAHU


1. MATAHARI

Sinar matahari mengandungi sinar UV A&B yang menyebabkan kerosakan sel kulit. Kesan dari sinar UV bukan sahaja mengakibatkan pigmentasi / jeragat malah boleh membawa kepada masalah kanser kulit.

Selain merosakkan sel, ada juga pendapat mengatakan sinar UV tersebut mengaktifkan sel "Melanocytes" untuk menghasilkan pigmen hitam dengan lebih banyak.


2. KEHAMILAN

Kebiasaan wanita hamil akan mengalami banyak masalah kulit kerana perubahan hormon. KEGATALAN, KULIT PECAH, JERAWAT, ECZEMA DAN JERAGAT. Ada yang hanya mengalami alahan ketika hamil dan ramai juga yang terus mengalami masalah itu walaupun selepas melahirkan.

3. RAWATAN HORMON

Kajian menunjukkan rawatan hormon (pil) yang mnegandungi hormon estrogen dan / atau progesteron, pertukaran hormon serta implan banyk mengalami masalah jeragat.
Punca jeragat ini menyebabkan hormon menjadi tidak stabil.

4. UBAT - UBATAN

Pengambilan beberapa jenis ubat yang meberi "side effect" pada keupayaan kulit untuk merawat dan menghasilkan sel baru dengan aktif. Ini merupakan punca jeragat yang jarang kita sedar.

5. WANGIAN

Pewangi, sabun wangi dan kosmetik yang mneyebabkan tindak balas "Phototoxic" juga adalah diantara punca terjadinya jeragat. Oleh itu di cadangkan untuk memilih produk atau ubat yang lebih natural seperti SUPLIMEN.

6. HYPOTHYROIDISM

Ia juga di kenali sebagai keadaan di mana paras hormon tiroid rendah.



PENYELESAIAN DENGAN SHAKLEE



TESTIMONI BERJAYA



BAGAIMANA MERAWAT JERAGAT DENGAN SHAKLEE?

0 1 7 3 2 9 3 8 0 8

Saya akan bantu masalah anda.






FB / INSTAGRAM : Shinawann
PM / CALL : 017-3293808


Dapatkan konsultasi PERCUMA dan TIPS EXCLUSIVE dengan setiap pembelian KHAS untuk anda !!!


* Segala testimoni/penulisan mengenai produk di laman ini bukan bertujuan untuk merawat,mencegah atau menyembuhkan apa jua penyakit. Mereka yang mengalami masalah kesihatan diminta rujuk kepada pakar perubatan terlebih dahulu. 

COD /self pick up istimewa untuk anda yg berada di Melaka Tengah dan Bandar Melaka.

No comments:

Designed by UMIESUEstudio 2014